Veebipoe aiamonu.ee (edaspidi Veebipood) omanik on Onerva oü, registrikood 14240073, KMKR EE102072790, telefon 53339179, e-mail pretensioonid@aiamonu.ee, Asukohaga: Lääne-Virumaa, Viru-Nigula, Võrkla küla, 44035, Eesti.
Müügilepingu kehtivus, kauba- ja hinnainfo
Klient on füüsiline või juriidiline isik, kes kasutab või on kasutanud aiamonu.ee poolt pakutavaid tooteid ja teenuseid.
Veebipoest kaupade ostmisel parema ja turvalisema kasutamise huvides täiendatakse, muudetakse kasutajatingimusi, müügitingimusi, kliendi andmete kasutamise põhimõtteid seadusest lähtudes ja avaldatakse veebilehel aiamonu.ee
Veebipood jätab endale õiguse korrigeerida müügitingimusi, toodete hinnakirju ja õiguse loobuda müügist ning tagastada kliendile raha 14 päeva jooksul.
Kui tellimus on tasutud kliendi poolt enne kasutajatingimuste, müügitingimuste, hindade ja kliendi andmete kasutamise põhimõtete muutmist siis kasutatakse tehingus muutmiseelset hinda.
Veebipoes müüdavate toodete hinnad on märgitud toodete juurde ja sisaldavad käibemaksu. Makseid võetakse vastu eurodes. Hinnale lisandub tasu kauba kättetoimetamise eest kui see ei ole eraldi teisiti välja toodud toote juures.
Veebipood ei taga toodete saadavust kunas tegelik laoseis võib jooksvalt muutuda.
Kauba teave on esitatud tootelehel ja tootepildid on illustratiivse tähendusega.
Kui tootelehel pole hind välja toodud koos transpordi ja transpordialaga või vastava infoga siis toote kättetoimetamise tasu sõltub Kliendi asukohast ning kättetoimetamise viisist. Kättetoimetamise tasu või variandid võidakse kuvada ka Kliendile tellimuse vormistamisel kui tootelehel sellekohane info puudub.
Tellimuse vormistamine
Tellimusi saavad esitada ainult täisealised ja teovõimelised Kliendid.
Kauba tellimiseks tuleb lisada soovitud tooted ostukorvi, kui tootel puudub hind või toode on laost otsas siis tellimus läheb päringusse millele vastame kas meili teel või telefoni teel kuni 5 järgneva tööpäeva jooksul.
Tellimuse vormistamiseks tuleb täita nõutud andmeväljad tõeste ja kehtivate isikuandmetega ning valida sobiv toodete ja kohaletoimetamise viis. Seejärel kuvatakse ekraanile tasu suurus, mille saab tasuda pangalingi kaudu või muu makselahenduse abil.
Makseviisidest on kasutatavad:
- Eesti pangalingid: Swedbank, SEB, LHV, Luminor, Coop Pank, Citadele
- Arve alusel ülekandega
Ostu sooritamisel kinnitab Klient, et on tutvunud ostutingimuste, privaatsuspoliitikaga ja taganemisavaldusega.
NB! Pangalingiga tasumisel vajutada kindlasti panga lehel nupule „Tagasi kaupmehe juurde“.
Eesti pangalinkide makseid vahendatakse turvalises keskkonnas.
Veebipood on isikuandmete vastutav töötleja ning edastab maksete teostamiseks ja tellimuste edastamiseks vajalikud isikuandmed müügi ja teenuse osutamisel kliendiga sõlmitud lepingu täitmiseks selleks seotud isikud, maksevahendajad, side-, posti ja kullerteenused. Veebipoel puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele.
Leping jõustub alates tasumisele kuuluva summa laekumisest Veebipoe arvelduskontole ja siis võetakse tellimus töösse ja hakatakse täitma.
Veebipoel on õigus müügilepingust taganeda ning tellitud kaup või teenus jätta üle andmata järgmistel juhtudel:
- Kui kaup on laost otsa saanud.
- Tegemist on e-poe „Tellimisel“ staatusega kaubaga, mis on laost otsa saanud.
- Kauba hinda või omadusi on e-poes kuvatud süsteemivea tõttu valesti.
- Vääramatu jõud ehk ettenägematud asjaolud.
Kui tellitud kaupa ja teenust ei ole võimalik tarnida seoses kauba lõppemisega või muul põhjusel, teavitatakse sellest Klienti esimesel võimalusel ning tagastatakse tasutud raha (sh kauba kättetoimetamise kulud) viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul teate saatmisest.
Kohaletoimetamine
Kaupade tarnepiirkond on Eesti juhul kui tootelehel pole teisiti välja toodud.
Kauba saatmiskulud kannab Klient (kui see ei ole teisiti välja toodud toote juures) ning vastav hinnainfo on kuvatud toote või saatmisviisi juures.
Veebipood pakub veebipoes tehtud tellimustele transporti kui see ei ole toote juures teisiti välja toodud või kokku lepitud kliendiga kirjalikult.
Eestisisesed saadetised jõuavad üldjuhul Kliendi määratud sihtpunkti tavaliselt 3-7 tööpäeva jooksul. Standard tarne aeg kuni 15 tööpäeva eriolukordades isegi 60 tööpäeva, alates müügilepingu jõustumisest (kui puudub vastav märge toote juures ja on teisiti kokku lepitud) ja tellimustöödel tarneaeg kuni 60 tööpäeva kui see ei ole toote juures teisiti välja toodud.
Kauba kättesaamisel peab klient kontrollima kaupade vastavust tellimusele. Kui Klient märkab kauba vastuvõtmisel et kaup ei vasta tellimusele, saatelehel olevatele andmetele või on vigastatud siis on õigus keelduda kaupade vastuvõtmisest ning kaubad tagastada.
Taganemisõigus
Klient võib sidevahendi abil e-poes sõlmitud lepingust taganeda põhjust avaldamata 14 päeva jooksul (olenevalt toodetest ja teenustest ei pruugi Kliendil taganemise õigust olla ja vastav info on siis välja toodud antud toote juures ja vastab võlaõigusseaduse § 53 lg 4 loetletud tingimustele).
Taganemisõigus ei kohaldu, kui Kliendiks on juriidiline isik.
Taganemisõigust ei kohaldata teenuse puhul:
- Parandus ja hooldustööd, kui tarbija on tellinud kohaletuleku.
- Ettevõtja osutab teenuse teatud tähtpäevaks või teatud tähtaja jooksul.
- Teenuse osutamine, kui ettevõtja kohustused on täidetud ning teenuse osutamine on alanud tarbija nõusolekul ning kinnitusel, et ta kaotab lepingu täitmisel oma taganemisõiguse.
14-päevase tagastamisõiguse kasutamiseks ei tohi tellitud kaupa kasutada muul viisil kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil nagu see on lubatud kauba testimiseks füüsilises poes.
Kui kaupa on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on Veebipoel õigus keelduda või alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele.
Kauba tagastamiseks tuleb esitada kauba ostmisest taganemise avaldus, mille leiab siit: taganemisavaldus ning saata see hiljemalt 14 päeva jooksul kauba kättesaamisest. Kauba tagastamise kulud kannab Klient, välja arvatud juhul, kui tagastamise põhjus seisneb asjaolus, et tagastamisele kuuluv toode ei vasta tellitule (nt vale või defektiga toode).
Klient peab kauba tagastama avalduse esitamisele järgneva 14 päeva jooksul või esitama tõendi, et ta on eelnimetatud perioodi jooksul kauba üle andnud kauba vedajale.
Veebipood tagastab tagastatava kauba kättesaamisel Kliendile viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel arvates taganemisavalduse saamisest, kõik Kliendilt lepingu alusel saadud tasud, mh, kauba kättetoimetamise postikulud. Veebipood võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud.
Rahalised tagastused tehakse Kliendi samale arvelduskontole, millelt tellimuse eest tasuti.
Kui Klient on sõnaselgelt valinud Veebipoe pakutud kõige odavamast tavapärasest asja kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei pea Veebipood tarbijale tagastama kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise viisiga seotud kulu.
Veebipoel on õigus taganeda müügitehingust:
- Ja nõuda Kliendilt tagasi kaup kui kauba hind veebipoes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.
- Kui klient pole ostetud kaupa ära viinud viie tööpäeva jooksul peale raha laekumist arvele ja tagastab kliendile üle kantud raha summad ja sellest summast arvestatakse maha kauba tehinguga seotud kulud.
Garantiitähtaeg ja kehtivus
Garantii aluseks on müügidokument, ostuarve, ostu tõendav dokument.
Garantii katab toote mis oli ostes defektne.
Klient on kohustatud koheselt teavitama Veebipoodi toote mittevastavust selle avastamisest ja esitama pretensiooni Veebipoele või toote kohaletoomisel esmasel ülevaatamisel sellest teada andma toote transportijale.
Garantii tootele ja komponentidele võib olla erinev ja selle kohta on tehtud märkmed kas toote lehel või toote dokumentides.
Garantiitähtaeg füüsilisele isikule on kuni 24 kuud juhul kui kasutab toodet isiklikuks otstarbeks mitte kommertsotstarbeks ja juriidilisele isikule kuni 12 kuud alates toote ostjale üleandmisest kui tootelehel või toote dokumentides ei ole teisiti mainitud. Juriidilisele isikule garantii ei laiene kui toote dokumentides on kirjas et toode on mõeldud ainult koduseks kasutamiseks siis taolisel juhul tootedefekti väljaselgitamise kulud katab Klient.
Garantii tähtajal asendatud tootele kehtib algne müügigarantii ja ei anna õigust toote garantii aja uuesti alustamiseks.
Toote parandamise puhul garantiitähtajal pikeneb müügigarantii parandamise aja kestuse võrra.
Toote puudused ja defektid, mis ei ole tootmisdefektid likvideeritakse Kliendi tellimusel võimalusel tasulise remondi korras.
Garantii ei kehti kui:
- Toodet pole kasutatud otstarbekohaselt.
- Tootelt on eemaldatud omavoliliselt detaile, elemente.
- Kasutamise käigus tekkinud vead valest ja ebaõigest kasutamisest.
- Omaalgatuslikult toote avamine, reguleerimine ja remontimine.
- Pole jälgitud toote kasutus, hooldus, transpordi ja hoidmisjuhiseid.
- Klient pole teavitanud Veebipoodi tootel ilmnenud puudusest, veast ning jätkanud toote kasutamist.
- Hooldustöid pole tehtud (kasutusjuhendis määratletud tööd ja tegevused).
- Toodet remonditud, reguleeritud või toote konstruktsiooni muudetud omavoliliselt Veebipoe mittevolitatud isiku poolt.
- Toote liikuvate detailide loomulikku kulumist ei loeta defektiks.
- Ajast ja olustikust tingitud loomulik kulumine ja vananemine.
- Toodet on rendile antud.
- Vandalism, loodusõnnetused, õnnetused.
Hüvitamise alla ei lähe toote vahetusega kaasnevad kulud.
Garantiijuhtumi välistuse korral on õigus Veebipoel esitada Kliendile arve toote vea tuvastamise kulude ja saatekulude kohta.
Veebipood ja garantii andja ei vastuta toote kasutamisest tingitud kahjustuste või kaudsete kulude tasumise eest.
Garantii ei kehti kui toode ei kuulu esmaostjale, ja kui pole teistsugust märget toote müügilehel, toote dokumentides või tootja kodulehel.
Garantii kehtivusalaks on Eesti Vabariik.
Pretensiooni esitamise õigus
Veebipood vastutab ostetud kaubal ilmneva mittevastavuse eest kahe aasta jooksul alates kauba üleandmisest. Tarbijale kauba müümise korral eeldatakse, et kuue kuu jooksul kauba kliendile üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal. Tarbija kohustub müüjat teavitama kauba mittevastavusest hiljemalt kahe kuu jooksul selle avastamisest.
Kliendil on õigus puuduse ilmnemisel pöörduda hiljemalt kahe kuu jooksul Veebipoe poole, saates e-kirja aadressile pretensioonid@aiamonu.ee või helistada telefonil 53339179
Veebipood ei vastuta puuduste eest, mis on tekkinud pärast kauba üleandmist Kliendile.
Kui Veebipoest ostetud kaubal on puudused, mille eest Veebipood vastutab, siis Veebipood parandab või asendab puudusega kauba. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab Veebipood Kliendile kõik müügilepinguga kaasnenud tasud.
Veebipood vastab Kliendi esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 päeva jooksul.
Otseturustus ja isikuandmete töötlemine
Veebipood kasutab kliendi poolt sisestatud isikuandmeid (sh nimi, telefoninumber, aadress, e-maili aadress, pangarekvisiidid) selleks et täita oma lepingulisi kohustusi ja edastab neid vastavalt vajadusele kolmandatele osapooltele.
Veebipood saadab Kliendile uudiskirju ning pakkumisi Kliendi e-maili aadressile ainult juhul, kui Klient on selleks avaldanud soovi sisestades veebilehel e-kirja aadressi ning andnud teada oma soovist otsepostituse teadete saamiseks.
Kliendil on igal ajal võimalik loobuda e-postile saadetavatest pakkumistest ja uudiskirjadest andes sellest meile teada e-kirja teel või järgides pakkumisi sisaldava e-kirjas toodud juhiseid.
Vaidluste lahendamine
Kui Kliendil on Veebipoe osas pretensioone, tuleb saata e-kiri aadressile pretensioonid@aiamonu.ee või helistada telefonil 53339179
Klient ja Veebipood lahendavad vaidlused läbirääkimiste teel.
Kokkuleppe mittesaavutamisel on Kliendil võimalik pöörduda avaldusega Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti juures tegutseva tarbijavaidluste komisjoni (Pronksi 12 Tallinn 10117, www.komisjon.ee) poole kohtuväliseks lahendamiseks. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada Kliendi ja Veebipoe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Kliendi kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta.
Kliendil on võimalus lahendada vaidlus Euroopa Liidu interneti vaidluste lahendamise platvormi vahendusel , aadressil ec.europa.eu/consumers/odr